הבלוג של חשמלינק

איך לחסוך בחשמל לעסק


בתקופה זו של חוסר ודאות ויציבות, בה האקלים בר השפעה כמעט על כל תחום, משבר האקלים גורם לאנושות להצמיח חשיבה שונה ומחודשת. לפני כל ההצעות להקים מתקני ייצור חשמל במקורות מתחדשים, מסתמן פתרון יעיל פשוט וזמין: הכל מתחיל ונגמר ברצונות שלנו. עודפי צריכת החשמל בישראל עומדים היום על ממוצע של KWH8,800 לאדם בשנה! זהו נתון גבוה באופן חריג בהינתן צרכים הבסיסיים שלנו, וזה אף פוגע בבריאות שלנו.

זיהום אור, תאורת יתר לא יציבה ולא מכויילת, קירור או ייבוש יתר על הנדרש, הפעלת מכשירים בתפוקה של 250% מהצורך, כל אלו גורמים לעומס במכשיר עצמו ולפחת מואץ. הגלגל לא עוצר, והקמת תחנות ייצור או מתקנים לייצור מבוזר לא מצליחים לעמוד בקצב העליה של שפע הצריכה.

אז מה כדאי לעשות ברמה החברתית?

ביצוע בדיקת אנרגיה

ביצוע בדיקות אנרגיה בעסק כדי לזהות פוטנציאל לחיסכון בחשמל. ניתן לבצע בדיקה זו על ידי ביצוע סקירת מערכות והתקנים חשמליים, כולל מכונות, תאורה, מערכות קירור וחימום, הטמעת חיישנים וגלאים לזיהוי תקלות.

החלפת תאורה לתאורת LED

החלפת התאורה הקיימת בעסק לתאורת LED עשויה לחסוך בחשבון החשמל באופן משמעותי. נורות LED צורכות פחות חשמל ומספקות אור מופץ ואיכותי. חשוב עוד יותר לנהל את טמפרטורת האור, זווית שטף המאור, העוצמה וזמני ההפעלה.

שימוש בטכנולוגיות חימום וקירור יעילות

השקעה במערכות חימום וקירור יעילות יכולה לחסוך בחשמל ולהפחית את הצריכה האנרגטית של העסק. לדוגמה, שימוש במזגנים ומקררים בטכנולוגיית Inverter יכול לחסוך בחשמל באופן משמעותי.

שיפור ניהול האנרגיה

הקמת מערכת ניהול אנרגיה בעסק יכולה לסייע בזיהוי ובניהול של צריכת החשמל. ניתן להשתמש במערכות אוטומטיות ובסקירת נתוני אנרגיה כדי לזהות אזורים בהם ניתן להפחית צריכת אנרגיה ולהאריך את חיי המכשיר.

שימוש באנרגיה סולארית ואנרגיה מתחדשת

הצבת מערכות סולאריות או אחרות לייצור אנרגיה מתחדשת בעסק יכולה להפחית את התלות בחשמל מהרשת, ולחסוך בהוצאות האנרגיה.

הקמת תכניות חסכון בחשמל

פיתוח תוכניות חיסכון בחשמל והטמעתן בעסק גורם לתהליך אוטומטי של התייעלות אנרגטית.

השקעה בציוד וטכנולוגיה חדשנית

: ישנה חשיבות רבה גם להשקעה בציוד וטכנולוגיה חדשנית. טכנולוגיות חדשניות יכולות להיות יעילות יותר מזוויות שונות, ולצמצם בהחלפת מכשירים.

הכנסת צמחים לחללים

צמחייה כלשעצמה, פועלת כבידוד טבעי שמסייע להפחתת הצורך בקירור או בחימום החלל הפנימי. בקיץ, הצמחיה תפחית את הטמפרטורה בחלל הבניין, ובכך יופחת הצורך במערכות הקירור. בחורף, הצמחיה תספק שכבה נוספת של בידוד חי, שמונעת מהחום לברוח החוצה. דבר זה כמובן מביא להפחתה משמעותית בהוצאות האנרגיה.

באמצעות יישום הפתרונות האלו והתמקדות בהתייעלות אנרגטית, עסק יכול לחסוך בחשמל ולהפחית את הוצאות האנרגיה בצורה משמעותית.

הגורמים לעלייה בצריכת החשמל, נובעים בעיקר מציוד ומערכות בעומס יתר של הספק, אשר עשויים לגרום גם להספק ראקטיבי שבגינו אנו משלמים קנסות לחברת החשמל, בנוסף לצריכת חשמל גבוהה.

השקעה בטכנולוגיות ואמצעי התייעלות מחזירה את ההשקעה בפרקי זמן של פחות מ-3.5 שנים.

השקעה בטכנולוגיות יעילות

החלפת מכונות ישנות במכונות יעילות יותר ובעלות דירוג אנרגטי גבוה, כדוגמת B ומעלה, יכולים להועיל מאוד.

מערכות שליטה וניהול אנרגיה

השקעה במערכות שליטה, אוטומציה וניהול אנרגיה - מנהלים את הצריכה באופן יעיל יותר. ניתן להשתמש במערכות ניהול אנרגיה ובמכשירי ניטור חשמלי כדי לזהות ולנהל צריכת חשמל בזמן אמת.

קידום תרבות אנרגטית

תרבות והקניית מודעות לקיימות בעסק, הכשרות ועידוד עובדים לשימוש יעיל יותר כצרכנים, הסבר על יתרונות החיסכון בחשמל והשפעתו על הסביבה והעסק, יכולים לסייע להפחתת צריכת החשמל בצורה יעילה יותר.

מעקב וניתור קבוע

ישנן מערכות מעקב וניטור קבוע שיכולות לעזור לזהות ולפתור בעיות בצריכת החשמל במהירות וביעילות. ניתן להשתמש בנתוני ניטור עבור קבלת החלטות מבוססות נתונים.

בדיקות ובקרה תקופתיות

כדי לוודא שהפעולות להפחתת צריכת החשמל מתקיימות בצורה יעילה - ניתן לבצע בדיקות ובקרה תקופתיות על המערכות והציוד המקושר לחשמל.

להלן מחשבון הערכת הפסדי אנרגיה בעסק שלך

פנו אלינו בכל שאלה

"חיסכון בעלויות הוא לעיתים קרובות הדרך הקלה ביותר להגדלת הרווחיות." דייב ווטרס
איך עוברים לספק חשמל פרטי הנחת חשמל של פזגז